Könyvkritika: Kiera Cass - A szirén

Fülszöveg 
A ​szerelem, amelyért érdemes kockáztatni.
Sok évvel ezelőtt az Óceán megmentette Kahlent a vízbe fúlástól, aki azóta szirénként szolgálva fizeti neki vissza a tartozását, és a hangjával a halálba csalja az embereket. Kahlen egyetlen szavával ölni képes, mégsem tud ellenállni a kísértésnek, hogy a szárazföldön töltse a napjait, figyelje az átlagos embereket, vágyakozva arra a napra, amikor újra szabadon beszélhet, nevethet, és élhet közöttük.
Kahlen már beletörődött, hogy magányosan tölti szolgálata hátralévő idejét… Ám ekkor találkozik Akinlivel. A jóképű, melegszívű és kedves Akinli megtestesíti mindazt, amiről Kahlen egész életében álmodozott. Bár nem beszélhet vele, mégis hamar kialakul köztük egy kapcsolat, amit egyikük sem tagadhat… És Kahlen nem is akarja megtagadni.
Az Óceán minden törvényét megszegte, amikor beleszeretett egy emberbe, és örökre el kell hagynia a fiút, ha az Óceán tudomást szerez az érzéseiről. De Kahlen elszánta magát, hogy miután egy életen át betartotta a szabályokat, most az egyszer a szívét fogja követni.

Véleményem 
Kiera Cass összes könyvének a borítója gyönyörű. Nincs ez másképp ezzel a könyvvel sem. Szeretek olvasni a szirénekről, így kíváncsi voltam mit hoz ki belőle az írónő. Tetszett a fogalmazás és a könnyed stílus, melynek köszönhetően gyorsan haladtam vele, ugyanakkor sokszor a szomorúság, ami átszőtte az egész történetet magával ragadott és én magam is depis hangulatba kerültem.
A szerelemi szál, ami kibontakozik Kahlen és Akinli között aranyos, az olvasó szurkol értük, de akkor közbelép az Óceán. Érdekes elgondolásnak tartom, hogy az óceán, mint létező szereplő jelenik meg. Az Óceán nagyon komplex személyiség, aki a létfenntartása érdekében életeket vesz el és
sziréneket hoz létre, akik énekükkel a halálba csalják az áldozatokat.
Összességében: tetszett, örülök, hogy elolvastam, mert az írónőnek hála teljesen új megközelítésből olvashattam a szirénekről.
Ajánlom, azoknak akik szeretik a sziréneket/sellőket és vágynak egy jó romantikus fantasy könyvre.

Kedvenc idézetek:
Ha az ember nem okoz feltűnést, akkor könnyű elvegyülnie a háttérben.

Nagyon furcsa megérzés volt, mintha valaki összekötötte volna a kezünket egy zsinórral. Ha elég erősen összpontosítottam, érdekes módon érezni tudtam a jelenlétét. Vagy inkább a hiányát.

Bólintottam, és őszinte hálát éreztem a figyelmességéért. A legnagyobb ajándék, amit kaptam tőle, az idő volt, de a kedvessége is jólesett.

Nagyon is határozott vagy. Majd találsz valamit, amibe minden energiáddal beleveted magad, és akkor megállíthatatlan leszel.

Törékeny teste éles ellentétben állt a lelkével, ami hatalmas volt, és mindig sziporkázott, mint egy fénylő csillag. A találkozásunk után szinte azonnal a szívembe zártam.

4/5

Nektek hogy tetszett? 
Várom a véleményeket. 
Legyen szép napotok. 

 Dorin 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése